Hoe kunnen we Rotterdamse meiden tussen 12 en 18 informeren over de nieuwe trucs en technieken van loverboys? En hoe kunnen we ze bewust maken van mogelijke risico’s van hun eigen online gedrag op bijvoorbeeld social media? Loverboys hebben een nieuwe werkwijze om meiden te werven. Uit onderzoek van politie Rotterdam is gebleken dat er een grote verschuiving heeft plaatsgevonden van offline (echt contact) naar het internet (online contact). Hiervoor hebben we het concept Loverboys 2.0 ontwikkeld. Een concept, waarbij we rapster en danseres Reshmay hebben gevraagd om de meiden te bereiken. Haar unieke benadering en geloofwaardigheid zorgt voor acceptatie door de doelgroep. Iets wat voor de politie een stuk lastiger is om te bereiken. Tijdens een guerrilla scholentour, waarbij Reshmay haar rap Laffe Boyz ter gehore brengt, gaat ze met de meiden een gesprek aan over de nieuwe werkwijze én het gevaar van loverboys.

     

     
    Loverboys, Ketenregiegroep mensenhandel Rotterdam
     

      In Nederland leven bijna 400.000 kinderen onder de armoedegrens. Om voor dit groeiende probleem aandacht te vragen hebben we een campagne ontwikkeld voor Nationaal Fonds Kinderhulp. De media is mede mogelijk gemaakt door KidsVitaal. In veel gezinnen is er geen geld voor hele basale dingen, zoals een fiets. Hierdoor staan veel kinderen aan de zijlijn en komen sneller in een sociaal isolement. Naar school fietsen is niet alleen heel gezellig maar ook gezond, vandaar de link met KidsVitaal.  Kinderhulp verstrekt opgeknapte 2e hands fietsen aan kinderen die het heel hard nodig hebben. Zodat ze én aan hun broodnodige beweging komen én gewoon mee kunnen doen met hun klasgenoten. Inzet: TV, Radio en online.

      Met speciale dank aan Kidsvitaal, Yune (productie) en Zigt (mediaplan)

       
      Kinderhulp
       

        In samenwerking met Universal Pictures maakt Keesie één van de grootste campagnes voor Chiquita tot nu toe. Op alle bananen zitten speciale Verschrikkelijke Ikke actiestickers. Als je er genoeg spaart, maak je kans op een tropische droomreis naar Minion Island of een van de vele verschrikkelijk leuke andere prijzen.
        Keesie bedenkt en ontwerpt alle promotie en pos-materialen voor Nederland, België, Duitsland en Engeland én maakt de TV- en bioscoopcommercial.

         

         
        Chiquita en Verschrikkelijke Ikke 2
         

          De blasters van NERF zijn populair bij jongens tussen de 8 en 14 jaar. Om de verkoop te vergroten worden er dit jaar een aantal (nieuwe) producten op de markt gebracht en wordt ingezet op meer online en offline merkbeleving (o.a. instore). Aan Keesie de vraag hoe we de doelgroep online kunnen bereiken en daarmee offline kunnen activeren.

          Keesie heeft daarvoor een fanpagina op Hyves ontwikkeld. Daarmee bieden we een platform voor fans die op zoek zijn naar nieuwe ideeën om met NERF te spelen en waar zij hun eigen ideeën kwijt kunnen. Fans vinden er nieuwtjes over producten, aankondigingen van toernooien, ideeën om zelf targets te maken etc. Daarnaast zijn er acties waarmee prijzen te winnen zijn. De input voor Hyves wordt geleverd door het NERF TEST TEAM. De leden voor het team worden op de fanpagina geworven. In het team zitten dus echte NERF fans, zij vertellen de andere fans over hun ervaringen. Na twee weken bannering op Hyves leverde dit al meer dan 4.500 fans op. Daarnaast wordt veel gereageerd op de dagelijkse statusberichten.

          www.hyves.nl/nerf

           
          Hasbro NERF
           

            Bananen zijn lekker en gezond. Dat weet iedereen. Maar hoe vertel je kinderen en hun ouders dat gezond snacken ook leuk kan zijn? Om het eten van bananen leuker te maken, bedacht Keesie het Chiquita Kids aapje. Het aapje beleeft allerlei mini-avonturen. Soms alleen, soms samen met de karakters uit Rio, Ice Age en Happy Feet. Daarnaast zit er altijd iets leuks bij Chiquita Kids. Een klein cadeautje om mee te spelen, te verzamelen of je bananen te versieren. Elke keer verrassend, elke keer weer leuk.

             
            Chiquita Europa
             

              Naast de internationale inzet van het Chiquita Kids aapje (zie ook Chiquita Europa) organiseert Chiquita Nederland regelmatig leuke acties voor kinderen op de Nederlandse markt. Het Chiquita aapje is ambassadeur van Chiquita Kids. Zo beleeft hij allerlei avonturen. Van boomklimmen tijdens het Zomercarnaval tot schaatsen op de speciale Chiquita Kids schaatsbaan. Daarnaast legt hij in een leuk en leerzaam boekje uit waar de banaan vandaan komt. De hele reis die de banaan aflegt voordat hij in de winkel ligt wordt duidelijk en begrijpelijk in beeld gebracht. Want bananen zijn lekker én gezond. Dat weet iedereen. En met het Chiquita Kids aapje wordt bananen eten ook nog eens heel erg leuk. 

               
              Chiquita Nederland
               

                Alle kinderen hebben van UNICEF gehoord. Maar wat deze organisatie precies doet is onbekend. UNICEF zet zich wereldwijd in voor kinderrechten. Maar hoe vertellen we kinderen op de basisschool over het werk van UNICEF en het belang van deze kinderrechten?

                Na een strategische sessie en onderzoek onder de doelgroep hebben we het volgende vastgesteld: als UNICEF kinderen een stem geeft, geven kinderen UNICEF een gezicht. En om dit te organiseren hebben we unicefenjij.nu ingericht. Hier kunnen kinderen reageren op nieuwsberichten en krijgen ze tools in handen om zelf in actie te komen. Bijvoorbeeld door mee te doen met een UNICEF Loop, een spreekbeurt te geven of een eigen actie te bedenken. Zo combineren we kennis over kinderrechten met de mogelijkheid om deze boodschap te verspreiden én financieel te ondersteunen.

                www.unicefenjij.nu

                 

                 
                UNICEF
                 

                  In opdracht van PLUS supermarkten heeft Keesie uitvoerig doelgroeponderzoek gedaan naar succesvolle spaaracties voor kinderen. Hieruit zijn interessante inzichten gekomen met betrekking tot de voetbalplaatjes. Kinderen vinden voetbalplaatjes leuk maar wat je ermee kunt is beperkt (sparen en in een boek plakken). Daarom bedachten we de PLUS Eredivisie Speelkaarten. Door van voetbalplaatjes, speelkaarten te maken geef je ze een extra dimensie. Naast de speelkaarten krijgen kinderen een kaartendoosje en een leuk spellenboekje met weetjes over de Eredivisie, uitleg over verschillende spelletjes, goocheltrucjes en andere speelkaartentips.

                  Je raakt niet uitgespeeld!

                   

                   
                  PLUS
                   

                    Politie Haaglanden plaatste ons voor een grote uitdaging. Hoe kunnen we ervoor zorgen dat de beeldvorming over de politie bij jongeren (12-16 jaar) verbetert en de doelgroep actief betrokken raakt bij veiligheidsthema’s die spelen in hun leefomgeving? Hiervoor hebben we een nieuw online jongerenplatform met bijbehorende campagne ontwikkeld: vraag het de politie. Op dit platform wisselen politie en jongeren informatie uit over diverse veiligheidsthema’s als alcohol, loverboys en vernieling. Politie en jongeren kunnen tenslotte nog veel van elkaar leren. Op het platform weten ze elkaar te vinden en komen ze dichter bij elkaar.

                    www.vraaghetdepolitie.nl

                     

                     
                    Politie Haaglanden
                     

                      Brandweer Haaglanden heeft brandpreventie hoog op de agenda staan. Kennis over brand onder kinderen en hun omgeving is hierbij letterlijk van levensbelang. Keesie is gevraagd te helpen bij het onder de aandacht brengen van de Brandweerkrant en bijbehorende actie tijdens de nationale ‘Brandpreventieweken’. Voor de echte beleving is er natuurlijk niets beters dan een brandweerman of -vrouw voor de klas. De brandweermannen en -vrouwen van 24 kazernes zijn ingezet om de brandweerkranten uit te delen op basisscholen. Daarnaast ontvingen de klassen een kaart waarmee ze kans maakten op een rondleiding in een kazerne in de wijk. Om de actie te versterken en in de wijk zichtbaar te maken zijn er stickers op de brandweerwagens geplakt. Ook is met behulp van reverse graffiti brandpreventie en -veiligheid letterlijk op straat onder de aandacht gebracht.

                      www.brandweerplein.nl

                       
                      Brandweer Haaglanden
                       

                        Brandpreventie is topprioriteit voor de Nederlandse Brandwonden Stichting. Maar hoe zorg je ervoor dat kinderen in groep 7 en 8 echt betrokken raken, zodat ze de opgedane kennis ook thuis gaan delen? Het hele gezin moet immers weten hoe te handelen in geval van brand. Keesie geeft met een speciale krant invulling aan een les tijdens de landelijke ‘brandpreventieweken’. Onderdeel van deze les is het maken van een vluchtplan, wat de kinderen thuis samen met hun ouders kunnen doen. Ondersteunend aan de actie hebben we een portal gemaakt zodat kinderen het hele jaar door informatie kunnen inwinnen over brandpreventie.

                         www.brandweerplein.nl

                         
                        Nederlandse Brandwonden Stichting
                         

                          Ruim 6 jaar geleden vroeg Wageningen University ons een campagne te ontwikkelen voor de werving van bachelorstudenten. De oorspronkelijke campagne was vooral gericht op het wegnemen van hardnekkige denkbeelden over het landbouw imago. Sindsdien is de campagne geëvolueerd en ligt de focus nu bij het laten zien van de alom aanwezige invloed van Wageningen University op de huidige maatschappij en economie. Resultaat: het aantal bachelorstudenten groeit nog ieder jaar.

                           
                          Wageningen University
                           

                            Hoe kunnen we basisschoolkinderen van groep 7 op een educatieve manier laten genieten van en met water? Water is niet alleen belangrijk, water is ook leuk. Keesie heeft daarom het Waterfanaten lespakket bedacht. Hiermee beleven kinderen eindeloos veel plezier met water. Daarnaast leren ze er ook nog eens van alles over. Met de proefjes en spelletjes in het Waterfanaten Doeboek maken de kinderen op een speelse manier kennis met de veelzijdigheid van water. Ze worden ook uitgedaagd zélf te ontdekken wat de eindeloze mogelijkheden met water zijn. Zo kunnen ze bijvoorbeeld hun eigen varianten op de proefjes uploaden en delen met andere kinderen.

                            www.waterfanaten.nl

                             

                             
                            Waternet
                             

                              Plantum is de brancheorganisatie voor bedrijven in plantaardig uitgangsmateriaal. Maar wat is dat nou eigenlijk, plantaardig uitgangsmateriaal? Die onbekendheid speelt de branche parten, wat zich vertaalt in een tekort aan hbo’ers en wo’ers. Keesie is gevraagd deze op drie na belangrijkste exportsector van Nederland bekend te maken onder de doelgroep. Omdat jongeren geen idee hebben wat de branche inhoudt hebben we een film gemaakt over het belang en werkveld van de sector, Major Earth. Een korte versie van deze film vertonen we in een bijzonder vormgegeven stand aan jongeren, tijdens de open dagen van relevante vervolgopleidingen. Daarnaast hebben alle leden van Plantum een toolkit gekregen met materialen om gastlessen en bedrijfsbezoeken te organiseren bij hen in de regio. Alle relevante informatie en films komen samen op één plek: www.major-earth.com

                               
                              Plantum
                               

                                Uit onderzoek onder de doelgroep (14-18 jaar) met een (v)mbo-opleiding werd duidelijk dat de arbeidsmogelijkheden in de levensmiddelenindustrie volledig onbekend zijn. Dus hoe maken we die jongeren bewust van de leer- en werkmogelijkheden in de levensmiddelenindustrie? Voor jongeren ‘zijn levensmiddelen er gewoon’. Wat er allemaal achter de schermen gebeurt voordat een product in een winkel ligt, weten ze niet. Keesie bedacht daarom een platform waarop jongeren alles te weten kunnen komen over carrièremogelijkheden en opleidingen in de levensmiddelenindustrie: Hoe-maak-je-het? Dit in opdracht van de FNLI (Federatie van de Nederlandse Levensmiddelen Industrie).

                                www.hoemaakjehet.com

                                 

                                 
                                FNLI
                                 

                                  Chupa Chups heeft de krachten met filmmaatschappij Fox gebundeld voor een Ice Age 4 co-branding. Maar wat is de relatie tussen Ice Age en Chupa Chups? Keesie bedacht de Ice Age Funny Face. Een handig opbergdoosje voor je Chupa Chups lolly. Daarnaast kunnen kinderen zich omtoveren met het dekseltje van het doosje tot een grappig Ice Age karakter. Naast instore promotie is er op de verpakking een wedstrijd gecommuniceerd. Met succes. Door de hoge deelname op de actiesite is in korte tijd het omvangrijke Ice Age 4 prijzenpakket de deur uitgevlogen. 

                                   

                                   

                                   
                                  Perfetti van Melle
                                   

                                    Hogeschool Van Hall Larenstein is één van de grootste groene hbo’s van Nederland met vestigingen in diverse plaatsen als Leeuwarden, Wageningen en Velp. Alleen is dat onder veel studiekiezers nog niet bekend. Keesie heeft om die reden een campagne gemaakt waarin imago en werving zijn gecombineerd.

                                     
                                    Van Hall Larenstein
                                     

                                      Furby is terug van weggeweest. Hoe maak je dit bekend bij kinderen tussen de 6 en 12 jaar, en dan vooral bij meisjes? Keesie heeft een mix bedacht van on- en offline media om zoveel mogelijk meisjes in de doelgroep in aanraking te laten komen met de magie van Furby. Om bij de doelgroep bekend te maken dat Furby terug is, zijn er advertenties geplaatst in de Donald Duck en de Tina. Via een actie en fanpagina op Hyves brengen we de doelgroep in contact met de nieuwe Furby. Hierbij worden de verschillende nieuwe eigenschappen van Furby benadrukt. Furby is namelijk moderner dan ooit en dat willen we communiceren. Onder de deelnemers worden 10 Furby's verloot. Na 3 weken leverde dit al 20.000 bezoekers op, 5.000 fans en 1.500 Hyvers hebben hun profielpagina gepimpt. Daarnaast zorgen de dagelijkse statusberichten van Furby voor heel veel interactie met de leden en fans.

                                      hyves.nl/furby

                                      furby.nl

                                       
                                      Hasbro Furby